Dags att börja ladda för SM FINALEN 2010 !



Bilden är lånad på Bollnäs hemsida !

Då var det dags för SM FINAL i Bandy mellan Bollnäs och Hammarby. Som man har längtat efter detta. Jag bodde ju i Bollnäs ett antal år och min dotter är född där så man blev ju bandyfrälst om man säger så. Faktum är att jag stod i mål i korpen i bandy fast jag tyckte att det var aldeles för orättvis sport att stå i mål i. Så liten boll och så stort mål och dessutom på skridskor. Men det var så ja att jag var ju född målvakt. Jag har stått i fotboll , hockey, handboll ,innebandy och hockeybockey. Så jag var en typisk målvakt. Men nu skall vi prata bandyfinal. Jag måste berömma Bollnäs som likt GAIS har kämpat med dålig ekonomi , floppvärvningar osv men ändå har satsat vidare. Årets framgång måste betecknas som STOR.  Ingen hade väl trott på fullaste allvar att Bollnäs skule nå final inte ens den mest inbitne supporten. Det är som att säga att GAIS skulle vinna fotbollsallsvenskan det händer inte liksom inte även att man hoppas på det  varje år ha ha. Men Hammarby är skyhöga favoriter och jag kommer inte att bli så ledsen eller besviken om inte Bollnäs vinner för jag tycker att dom har gjort så himla bra i alla fall. Men jag tror att det kan bli en bra match om Bollnäs kan hålla sin fina defensiv och att Timo Oksanen målvakt i Bollnäs har sin allra bästa dag då finns chansen. Så nu skall jag ladda med kaffe och sillfrukost som sig bör en sådan vacker dag som denna då dom vackaraste färgerna kommer att vara ORANGE OCH BLÅ ! 15.45 SMÄLLER DET PÅ STUDENDERNAS I UPPSALA !


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: