Vilken match i OSfinalen !

Jag bänkade mig 21.15 för att se en OSfinal i hockey mellan Canada-USA, herrejävlar vilken kanonmatch. Den hade allt grymma tacklingar , högt tempo fantastiska målvakter, ja den  var helt sjuk. Den kommer jag att leva länge på. Canada var ju storfavoriter och hade gått ut med att tar man inte OSGuld är det fiasko, det kallar jag attityd. När dom intervjuar folk i Canada så sa dom vilket Guld är störst ! alla svarade hockeyguldet, då kan man fattar hur stort hockey är i Canada. Men jag måste också berömma jänkarna , man spelade en fartfylld hockey med mycket glöd i och har ett ungt lag, om fyra år tror jag att USA tar guldet. Matchen var så spännande och Canada hade allt i sin hand men med 20 sekunder kvar kviterade USA, och det blev overtime. och Sindney Cosby avgjorde efter ca 12 minuter, och det blev stor gläde i hela Canada, man räkande med att varanann canadick följde matchen på ett eller annat sätt helt sjukt vilket intresse det är för hockey over there. Nu kan jag dö lycklig för jag har fått sätt två matcher som är klassiker , i Lake Placid 1980 vann USA mott ett fruktat Sovjet med 4-3 en skräll som hette duga på den tiden och så den här 2010, så när jag sitter på hemmet och rullar tummarna kan jag säga att jag såg dom lajv även att det var på tv. Jag lyfter på hatten , bugar och bockar och tackar båda lagen för en grym underhållning jag är målös.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: