Barnarpssyndromet igen !?

Ja vad kan nu detta vara? Jo för ett antal år sen tränade jag ett div 5 lag som hette Barnarps IF. Laget var mest känd för att leva rövare på matcher och och var oseriösa. Laget hade väl aldrig nått några framgångar mig vetligen. Men dom hade något som få lag har , nämligen roligt vid sidan om. Dom flesta grabbarna kom från Barnarp och umgicks på fritiden, därför blev lagkänslan extrem. Jag har aldrig varit i en klubb där man bryr sig så mycket om varandra som man gör  i BIF. Vinnarskalle fick en mening och en betydelse jag vet hur en sådan ser ut. Det är ett vinrött face med BIF bokstäverna ingraverade i ansiktet. Sjukt var ordet. Och med hjärnvilja och en målmedvetenhet spelar man nu i div 1 sicken resa dom har gjort det är bara att buga och bocka . Jag var med laget upp till div 3 sen tog Buck över och förde skutan vidare. Grattis Barnarp och fortsätt på den inslagna vägen.

Jag har samma känsla med mitt nya lag, ett ungt lag som ingen tror på som aldrig har nått några framgångar. Framgången kommer säkert inte i år men om ett par det är jag helt säker på. Jag tror att vi får se detta laget spela i tex div 2. Dom är unga gröna men vill lära sig och jag tycker det är skitskoj, det är väldigt länge sen jag tyckte innebandy var så här kul som jag gör nu. Riktigt längtar till träningarna. Jag hoppas givetvis att det skall gå bra för laget men målsättningen är att grabbarna skall utvecklas och tycka att det är skoj. För har du inte roligt så kan du inte utvecklas heller. Visst vi är seriösa och vi tränar tre pass i veckan men man får aldrig glömma bort glädjen. Tyvär är det så i många föreningar den riktiga glädjen finns inte och i laget består det av flera extrema viljor som förstör mer än dom gör nytta. Men i detta laget så är 24 grabbar av 32 från hemmaplan snacka om gemenskap ha ha. Ha det gott mina vänner.

Postat av: Hvmannen

Tja...ska bli kul att möta er då vi också kommer lira i femman kommande säsong...134 mål bakåt låter inte så bra...så du får lära dem tajta till det lite bättre...gott med derbyn ;)

2010-05-21 @ 18:13:37
Postat av: Blomman

Ja fast det är div 4a ha ha. Jo det finns en hel del att göra men det skall bli skitskoj i alla fall.

2010-05-22 @ 09:53:33
Postat av: Hvmannen

Just det, finns ju ingen femma längre...men det ska bli kul oavsett! Träningsmatch kanske? :P

2010-05-22 @ 12:53:46
Postat av: Blomman

Ja en träningsmatch skulle vara trevligt och det är ju inte längre än att vi kan spela mitt i veckan. Jag har annars skickat iväg förfrågningar till dom matcherna jag vill ha men kan nog trycka in en till. Hör av er.

2010-05-23 @ 08:10:20

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: