Fredagsmys, skräckfilmer, B lag och snart är det jul !

Japp då var det helg igen, man undrar vad ordet fredagsmys kommer ifrån ? Det är långtifrån alla som har det mysigt på helgen. För en del är det värsta på hela veckan en del trivs faktiskt bättre att jobba. Jag tänker på dom ensamma. Dom som kommer hem till en tom lägenhet , äter ensamma och lägger sig ensamma. Kan det vara fredagsmys? En del vill kanske ha det så men det är nog långt ifrån alla. Sen har vi dom som kommer hem och korkar upp 75an och spöar både fru och barn är det fredagsmys ? Och fredagen slutar på en polisstation med  allt vad det innebär. Visst alla lever inte så som jag har beskrivit men en del gör det, tror ni att dom vill se "NU ÄR DET FREDGSMYS" i reklamen. Nej skippa det ordet kalla det lugn och ro helg i stället.

Jag hatar skräckfilm .....

Igår satt det tre stollar här och kollade på skräckfilm jag verkligen hatar sådana filmer jag hatar att bli uppskrämd. Varför vill man se på sådana filmer ? Vissa kanske tycker det är en skön känsla att bli rädd på låtsas vad vet jag. Men jag tycker det finns så mycket skräck i den vanliga världen som är på riktigt så jag har ingen lust att bli det på låtsas. Men smaken är som röven , klöven när det gäller vad man gillar för typ av filmer.
Wilda Western filmer är ju mer min grej om man säger så lite lagom aciton och romantsika drömmar hur det skulle kunna vara. Verklighetens wilda western var ju tuff och hård och sannerligen inte som på film.
Alltså tummen ner för skräckfilm.

B -lagen skall ha en egen serie....

I våran serie har vi 6 stycken b-lag och det är ett jävla lotterie att möta dom. På bortaplan kommer dom med 7-8 gubbar och på hemmaplan har dom 3 ordinarie a lagspelare och plus a lagsmålvakt. Vi som håller till i "skogen" har inte dom förutsättningarna, nu snackar vi b lag som har lag i allsvenskan div 1 och div 2. På den här nivån så betyder tre meriterande a, lagspelare en hel del. Därför tycker jag att Smibf skall tänka om så att det blir rättvisare förhållanden för dom mindre etablerae klubbarna. Mitt förslag är att man gör lite som i fotbollen. Man har en reservserie elit där dom allsvenska och div 1 , div 2 lagen spelar i. Sen har man reserv 2 där dom längre spelande klubbarna spelar typ div 3 och 4a. På så viss slipper man allt dribbel med a lagspelare hit och dit, sen är det ju inte så lätt att kolla vilka lag som eventuellt skulle fuska med att använda fler spelare en tillåtet. Så skippa b lagen i a lagserierna så att det blir rättvisa förhållanden.

Jag älskar julen ....

Ja i alla fall att förbereda för julen, jag gillar att ha uppe tomtar blinkande saker ljus  och julmusik. Visst låter det löjligt, men så är det i mitt fall jag hatar vintern men älskar julen så kan man se det. Nu skall jag fira jul med min mor och mina syskon vilket jag inte har gjort på säkert 30 år så det skall bli en härlig känsla. Vi skall tex bada bastu på julafton pch sånt är man ju inte van vid. Sen går också mina tankar till dom ensamma oh utslagna.
Likt vanliga helger så är julen en fasa för många. Men jag kan ändå inte låta bli att gilla det. Vi brukar åka till Ullared och där är traditionen att handla julklappar och köpa en ny julskiva som går på steron   från 1 december till den 24. Och julbordet skall vara klassiskt, skinka, prinskorv, köttbullar, sill revbenspäll osv. Så skippa INTE julen.

Ha en bra helg mina vänner och krama varandra ofta och länge.

Postat av: En som vet

Men hallå Blomman.

Skyll inte på SMIBF angående B-lag i alags serierna.

Det är faktiskt föreningarna som har beslutat det på tävlingskonferans, där även din förening har haft möjlighet till att yttra sig och rösta.

2010-11-06 @ 11:40:46
Postat av: Blomman

Jag skyller inte på Smibf, men vid nästa årsmöte skall vi vara på plats och även skriva en motion om det. Detta visste ju inte jag innan jag skrev på för den nya klubben eller hur.?

2010-11-06 @ 19:11:06
Postat av: Carro / din rooooooosa dotter! :)

fint inlägg om julen, och bra sagt om fredagsmyset..



men du skulle sett the loved ones - sjukt äcklig.. hahaha.. man måste våga se lite skräck ibland, de e ju spännande :) puss & kram

2010-11-06 @ 23:26:31

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: