Guldkant i tillvaron

Jag anser att det är dom små sakerna i livet som gör saker värt att leva. Som denna helgen skall jag till Ullared. Det ser jag som en guldkant i tillvaron. Eller bara laga en god middag hemma är också mysigt. Det behöver inte vara så stora saker igenligen, jag nöjer mig med det lilla. Men sen är det väl så också att har man inte haft allt i sitt liv så uppskattar man saker som gör att man mår bra.
Sen skall jag inte sticka under stolen att det finns stora saker man ser fram emot med tex en resa. Men då krävs det ju lite mer man måste spara och snåla för att nå målet.
Fast  det är väl också en tjusning med det att man inte har allt serverat på ett silverfat.
Många har ju det och  man kanske har det lättare att leva om man tex har mycket pengar , men frågan är om man är lyckligare? Jag vet inte hur det är att vara ekonomiskt oberoende har aldrig varit det och kommer nog aldrig att bli det  heller fast lite mindre bekymmer har man ju att man inte behöver vända på sista kronan i slutet på månaden.
En annan sak som sätter guldkant på min tillvaro är innebandyn, att träffa killarna och tjötet i omklädningsrummet, det är en form av guldkant.
Att  fixa inför julen tex  jag bara älskar tomtar ljus och att ha det fint.

Vad är guldkant för er ?

Berätta gärna så lägger jag upp det.

Kram mina vänner !


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: