Lite som Robin Hood fast tvärtom

Vi får  stå ut med alliansen fyra år till då svenska folket fattade fel beslut, varför kan man undra. Är man så jävla egoistisk så att man bara tänker på sig själv? Är det ett sådant land vi vill ha? Ja tydligen är det ju så. Man valde ju även in sd i riksdagen bara ett sådan beslut visar ju vad svensken står idag. Kalla högervindar blåser jävligt kall. Så är det i Europa också så det är inget märkligt att det kommer hit heller. Men jag kan inte förstå att folk är så jävla inskrängta i sina huvuden att gå på skiten. Jobbar du och är frisk ja då har du fått det bättre, men den dagen du är sjuk eller utförsäkrad eller blir arbetslös, hur fan ser det ut då ? Bara för att man råkar få cancer eller bryter ett ben eller får hjärtinfarkt skall man pissas på och klassas ner som än andra klassens människa tack vare idioter som har bestämmt att cancersjuka kan jobba.  Finns det ingen empati och humanitet i det här landet längre va? Uppebarligen så gör det inte det. Svenska folket röstade in sd ett rent jävla främlingsfientligt parti den som säger något annat kan dra åt helvete. Det är gamla vamare, nrpare , bssare, nazzeskins i partiet så är det. Dom har bara hängt in sina nazzesymboler och bombarjacka och satt på sig en kostym och slips annars är samma skrot och korn. Jag hoppas att dom ställer till ett jävla kaos så att svenskarna fattar vad fan dom har gjort. Jag är mycket missnöjd med sossarnas val och vill att Mona Sahlin avgår , hon är inte rätt person att leda partiet utan det skall vara någon som vågar sticka ut, se bra ut ocj ha aktoritet det har tyvär inte Mona. Visst hon kan säga bra saker men är lika slätstryken som en sd slips. Jag hoppas att mitt parti tar upp saken till diskussion och får .
henne att avgå. Ha en bra vecka och tänk till innan ni röstar nästa gång


Postat av: #13

Jag anser personligen att en mandatperiod med alliansen är bra för sverige. Nu kan vi skörda frukt från de senaste fyra årens, mot endel, hårda politik. Jag anser att det inte skall löna sig att gå hemma och lyfta bidrag när man är arbetsförd.



Nu till det andra: SD in i riksdagen kan vara jävligt bra på lång sikt. Med dem i riksdagen så kommer deras politik upp på agendan. Missförstå mig inte, jag stödjer absolut inte deras politik eller övriga åsikter. Men nu tvingas de välja sida i varje omröstning vilket kommer innebära att de ibland kommer stå på alliansens sida, ibland på rödgrönas. Det kommer tillslut få partiet att brista inifrån. Deras väljare kommer väcka misstro mot dem då de inte för den politik de står för. Om fyra år är de borta och utskrattade i hela Sverige av alla, inklusive deras väljare och sympatisörer.

2010-09-23 @ 10:54:47

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: