"Tidernas Dumhet" eller bara eller bara rent oförstånd ?

Åter igen är det kris i Skillingaryd IK. Samma sak förra året. Varför kan man inte lära sig att man måste bygga en förening från grunden och inte "köpa in " halvdana spelare. Som bara kostar pengar varför skall man vara så het på att nå framgång utan tankeverksamhet ? Det svider i mitt SIKhjärta att dissa klubben på detta sätt men vad skall man göra då ? Sitta och titta på och skratta åt erländet? Nej håna är inte min grej. Jag tycker synd om SIKarna att man inte byggde upp sin ungdomsverksamhet och satsade på egna pojklagspelare och juniorspelare. Man kan som försvar säga att det är en liten ort visst men hur var det med angagemanget då ? Ungdomspelare tröttnade när man inte fick chansen , resultatet för A-Laget var viktigare än att utveckla dom egna spelarna. Därför var man tvungen att värva och värva och värva. Karusellen kunde bara fortsätta att snurra om man tog in spelare utifrån. Min klubb som jag tränare är en liten förening men 95% i A och U Lag är från orten och vi satsar nu långsiktigt med dessa killar då stommen är från 94-91 där ser man en viss skillnad på hur man tänker. Hade SIK gjort likadant hade det inte varit denna "krisen" år efter år. Men som jag sa tidigare resultatet för A Laget var det viktigaste.  Jag skulle vara en av dom första att beklaga om klubben fick lägga ner  men samtidigt så skulle jag kunna se varför det gick som det gick, enligt mig har man bara sig själva att skylla tack vare att man tänkte fel. Klubben kanske måste dra ur sitt A Lag ur div 1 för att spara på kostnaderna och det skulle kanske vara det bästa. Då har man sitt div 4a lag kvar och det skulle kunna göra stommen tillsammans med pojklag ett nytt A Lag som säkert skulle nå framgång på lång sikt. Trots allt så är A.Laget bara en liten del i en förening. Nu hoppas jag att SIK reder ut det här men att man sen sätter sig ner och  verkligen  och benar ut vad är en klubbkännsla? Den saknas tyvär idag det är ett par kvar sen är resten utifrån i stommen och det ger inte vi känslan. Lycka till nu SIK och kom igenom detta men TÄNK OM SATSA PÅ DOM EGNA !

Postat av: Söderberg

Det här inlägget tar ärligt talat alla priser när det kommer till dumhet. Det du inte vet ska du skita i att kommentera! Tänk efter INNAN du skriver!

2010-09-02 @ 18:46:36
Postat av: Blomman

Du får tycka vad du vill det är din ensak. Och när det gäller skrivande så kan du rensa upp din egen blogg där finns ett antal plumpa komentarer som du inte heller har att göra med så tänk själv på vad du skriver så sköter jag mitt. Om du läser mitt inlägg så är det spekulationer . Ett A Lag kostar pengar och det var krismöte redan förra året, att gå ut med ett nytt redan innan säsongen talar ett ganska tydligt språk. Bevisa att jag har fel i stället för att kasta skit på mig. Jag har mit åsikt och den är fri eller ?

2010-09-02 @ 22:53:20
Postat av: Danne

Var det en öm tå Herr Söderberg ?

2010-09-03 @ 05:41:52
Postat av: Söderberg

Då jag representerar Skillingaryds IK och vet hur det egentligen ligger till, tycker jag att inlägget här är otroligt dumt. Det finns faktist inte någon sanning i det han skriver över huvud taget. Men att tänka innan man skriver verkar vara melodin...

2010-09-03 @ 19:17:19
Postat av: Blomman

Den ekonomiska krisen i SIK har under flera år gjort sig påmind åter igen. Trots det envisas ni med att värva i stället för att hålla igen på kostnaderna, är det ingen sanning Per ? Då tycker jag att du skall vara tyst med att påstå att jag ljuger. Då jag sa halvdana spelare så finns det undantag men flera av dom är rent utsagt skitdåliga enlig mitt sätt att se på det. Skall man år efter år sticka ut hakan och säga att man skall gå upp så får man nog också värva där efter. Eller sänka målsättningen. Der blir enbart pinsammt då man snackar som du gör om tidernas lag" vadå tidernas lag? Ärligt talat Söderberg skärp dig prestera först ett par seriesegrar sen kan du prata om "tidernas lag"

2010-09-03 @ 20:35:22
Postat av: Söderberg

Vill upplysa herr Blomkvist att Tidernas Lag är ironi, vilket jag trodde du mäktade med att förstå. Vet du inte vad det betyder kan du använda en uppslagsbok och söka under bokstaven i... Jag förstår inte varför du har fått för dig att värvningarna skulle kosta pengar? För att återgå till ett mantra: Aldrig stjärna i ett skitgäng, hellre medioker i ett stjärngäng. (detta är också ironi, precis som Tidernas Lag)

2010-09-03 @ 23:21:22
Postat av: Blomman

Som svar på det sista du skrev om ironi. Genom att SIK är kända för att sticka ut hakan och vara kaxiga och som oftast snackar för och presterar sen så tror jag inte så mycket på din så kallade ironi. Prova med att vara ödmjuk, det hittar du under Ö i din ordbok. Ni har värdens chans att gå upp i år då den serien är riktigt jävla usel så visa nu på plan och inte bara med käften. Lycka till !

2010-09-04 @ 10:06:37
Postat av: Hvmannen

Varför återkommer ni hela tiden att krisen handlar om ekonomi, det är ju inte där det är "kris", sen är väl ordet KRIS att ta i, men ALLA är välkomna till Skillingaryds Arena imorgon 17.00 för att höra den riktiga sanningen ;)

2010-09-04 @ 18:50:58
Postat av: Kidde

Jag har varit med i a laget i tre år. Första så var jag bara med åh tränade för att få känna på det. Andra året så fick man va med på matcherna, gjorde en del poäng på de få matcherna jag fick vara med på. Men sen förra året kändes det som att man hade en liten chans att kunna få spela några minuter per match, men det skulle snara visa sig vara en dröm än verklighet. Under dem matcherna förra året jag var med så spelade jag endast en och en halv minut på tolv matcher. Det var flera träningar där man var bättre än dem ordinarie spelarna men aldrig fick chansen, och sen åka ner ända till trelleborg åh möta palmstaden åh åka på stryk med 12-10 och sista matchen hemma mot cl, sitta på bänken i 55.55 och fick spela dem sista fem sekunderna, de kunde ju lika väl kvittat då? Liksom att åka 30 mil åh få sitta på bänken åh få se laget torska med 12-10 åh inte spela en sekund, då är det ju liksom bara en tidsfråga innan alla unga talanger inte vill spela i a laget och samtidigt så tappar ju både klubben sina talanger och publiken sviker pga av att det inte finns några lokala spelare att kolla på, tror inte dem åker åh kollar på matcherna för att se jönköpings bor spela och tror att dem kan prestera hur dåligt som helst åh ända har sin plats spiksäker istället för att ta bort nån åh in med dem unga istället för att markera att det finns andra som vill ta en fight om platsen.! Men nu har de ju blivit som de blivit, och då får dem som är inblandade ta tag i de och rätta till felen!

2011-04-19 @ 18:26:14
Postat av: Lasse

Lustigt att du Söderberg kommenterar överhuvudtaget .

Det enda du har lyckats med som huvudansvarig är att träna ur lag.

Knip käft till du har presterat något .

2011-05-01 @ 14:10:19

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: