Det går mot vår !

Äntligen känns det som den här jävla vinter skall vara över.
Fan vi har haft vinter i 5 månader nu och jag är så trött på skiten.
Nu ser man fram emot en härlig sommar med skön värme och mycket fiske.
Det blir en del grejer att handla in ny färg till båten, lite nya fräscha drag en ny fiske  väska så jag slipper konka runt med mina lådor samt ett nytt tält.
Även att inte Agnes är någon fiskefan så vill hon följa med mig och mysa lite i alla fall.
Så det ser vi fram emot.
Sen har vi ju alla sköna sommarkvällar med grilling och iskall hallonsoda,  jag dricker ju inte alkohol så funkar det lika bra med det.
Sen blir det nog en resa till något varmt land, Djerba är ingen högoddsare vi hittade ju vårat paradis där.
Huset skall renoveras och trädgården skall fixas så det lär bli fullt upp även i år.


Nu blir det lite innebandy också...........

Sällan har jag haft så många klubbar som har frågat mig om jag vill vara tränare i deras klubbar.
Och det känns ju väldigt roligt att vara uppskattad , det är ju så sällan man blir det som tränare.
Går det bra är det spelarnas förtjänst går det dåligt så får huvudet rulla på tränaren.
För oss gick det mycket bra med både A laget och U.Laget 3a blev A.Laget och U .Laget 4a.
Med tanke på att A Laget kom sist förra året med 4a poäng så var det här en jätte framgång, vi var bara 2 pinnar från att bli tvåa.
Hade vi varit lite bättre på bortaplan så hade vi vunnit serien istället och vi slog ju faktiskt seriesegrarna på bortaplan och hemma förlorade vi med uddamålet.
Jag vill inte låta kaxig men faktum är att det brukar gå bra för mina lag jag tränar, sen skall man ha flyt också.
Dessutom så måste man ha ett bra matrial att jobba med, och att ha spelare som är villiga att offra sig.
Jag gillar bäst att ta hand om unga killar som är orutinerade som som vill lära sig något, sen skall man bygga från grunden med ett tryckt försvarspel som genererar ett bra anfalls spel.
Jag älskar innebandy nästan lika mycket som Agnes ha ha, men hon är en bra människa som man kan luta sig mot när det är tungt, hon stöttar i både med och motgång.
Jag trivs mycket bra i den klubben jag är i just nu och dom trivs med mig, faktum är att jag har trivts bra i alla klubbar jag har varit i utom en.
Men det är ett passerat kapitel så det tänker jag inte gå in på.


Hur ser det ut i regionen  !

Skillingaryds IK åkte ur div 1 och det svider i mitt hjärta, som ni har läst tidigare så är det min moderklubb.
Förmodligen försvinner nästan hela  A.Laget då samtliga utom ett par var från Jönköping.
Det är svårt att bygga ett lag med bara med spelare utifrån man måste tänka lite annorlunda, talanger finns i klubben det gäller bara att plocka fram det.

Värnamo IK var nykomlingar i div 2, jag tippade dom fetsist i Ligan men dom samlade ihop sina styrkor och klarade sig kvar via kval. Mycket tack vare tre förstärkningar från Skillingaryd bland annat målvaktslegenden "Bolton". Han är nog topp 6 i Småland när han är fulltränad.
Nu blir det derby mot Skillingaryd som jag kallar El' classico , det drar mycket folk och nu får nog VIK räknas som klara favoriter.

Westbo IBK

Klubben har det fortfarande tungt kom 9a i div 4a och jag har inte så mycket kolla på den klubben, men i början när jag själv spelade så var det många hårda bataljer mot Westbo.
Men jag tror det dröjer länge innan vi ser Westbo i typ div 2.

Gnosjö IBK

Kom trea i samma serie som Westbo, och jag tror att Gnosjö tar steget upp nästa säsong.
Man drog sig ur div 2 pga av spelarbrist och började om i div 4a.
Men jag tror att dom kan få hem en del gammla lirare som har varit ute och spelat för andra föreningar och får dom hem dom så går dom rakt igenom 4an.

Ja det var allt för denna gången, vara rädda om varandra för rätt som det är så kliver någon över kanten och då kan det vara skönt att ha någon att luta sig mot.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: