Jag är stekhet ! eller vad var de jag sa ?

Som jag  tidgare har berättat  så är det ett flertal klubbar som har hört av sig och det kommer säkert fler.
Jag känner två saker, 1. Antingen är det väldigt ont om tränare som har bra meriter eller, 2. Att dom ser att jag har gjort ett jävligt bra jobb med ett lag som kom sist med 4a poäng och sen förvandlades till ett topplag.
Jag vet inte själv vad det beror på att dom just vill ha mig. Men det är väldigt kul att få kredd för det jobbet man lägger ner.
Min säsong var jobbig med sjukhusvistelse och besked om en sjukdom
Men trots sjukskrivning och elände så orkade jag ändå fullfölja säsongen.
Just nu känner jag mig "Stekhet" på innebandymarknaden.
Att vara tränare är inte bara att hålla i träningar och komma på matcherna .
Sen efter träningar och matcher kommer nästa jobb som ingen ser.
Nämligen statestiken , som powerplay, boxplay, frislag med mm.
Och med dom arvode man begär är långtifrån fotbollen och hockeyn.
Men man gör ju inte detta bara för pengar för då hade man fan inte blivit rik, man gör det för sporten man älskar.
Just nu så finns det många duktiga tränare i länet vilket jag tycker är väldigt roligt.
Men jag känner  många spelare i olika lag som ofta säger att inte tränaren är bra! antingen så är det så, eller  kan det vara att man blir sur för man inte får speltid. Jag har ju inget svar på  vad det beror på men dom säger så.
Jag hoppas att yngre tränare vågar satsa fullt ut, är man in inte tillräckligt bra som spelare kan man börja som tränare i stället.
Man kan börja med pojk eller flicklag, gå tränarutbildningar och växa i kostymen för att sen ta hand om något A.Lag.
Jag stod ju själv i mål, eller va bollstoppare kalla det vad ni vill men min karriär tog slut pga skador så jag blev tränare istället. Men  dagens målvakter blir skolade tidigt , jag var 27 när jag började så det är en viss skillnad.
Så fortsätt att jobba på ni som nyss har blivit tränare  det är fantastiskt kul.

Nu till nästa sak !

Min moderklubb Skillingaryds IK fick respass till div 2, vilket var oerhört tråkigt.
Jag har stort hjärta för klubben som jag var med och startade för 20 år sen.
Jag har varit tränare,ordförande och styrelseledamot men nu lider jag med dom oerhört mycket.
När en viss ordförande i klubben står och säger, vi skall vara i superligan om fem år att det var deras vision.
Då började man undra om det fanns alla indianer i kanoten.
Jag sa väldigt tidigt och väldigt ofta att det här kommer aldrig att gå
Och vad hände ett helt lag med spelare från Jönköping spelade SIK ur div 1.
För mig är det obegripligt att det duktiga laget misslyckades komförtabelt.
Men så går det när man bara värvar utifrån och inte satsar på dom lokala spelarna.
Men dom sista åren har man hört att dom unga inte vill spela med A.Laget och det måste ju bero på  något!
Det ena kan vara att dom känner sig obekväma bland alla stjärnor eller att dom inte får någon speltid.
Som tränare anser jag att man inte får fega låt dom unga få chansen, och bygg ett lag på lång sikt, kortvariga lösningar blir sällan bra.
Nu när man åkte ur visade spelarna hur stort hjärta dom hade för klubben man smet ut bakdörren med svansen mellan benen.
I princip är det ett helt lag som försvinner antingen lägger man av eller går till andra klubbar(tidningsfakta).
2 egna produkter lämnade klubben för att spela i en närliggande klubb, jag vet ju inte orsaken därför spekulerar jag inte i det, men tycker personligen att det är synd att de försvann.
Min åsikt kring laget är att jag tycker att det är bra att råttorna lämnade det sjunkande skeppet, nu får man börja om på nytt med egna lirare, visst det kommer att bli väldigt tufft men i längden kommer det att bli det bästa för klubben. Synd bara att lagets hjärta, Kaptenen Ragge, väljer att sluta med sporten han hade behövts.
Åker man ur div 2 är det ingen katastrof alla räknar med det men då har man fått ett år på sig att växa och vet vad det är som krävs.
Då kan man bli ett topplag i 3an och spela där ett par år för att sen ta klivet upp igen.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att det går bra för er och att ni kommer tillbaka det är ni värda !




Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: