Må de hata mig – blott de frukta mig

Överskriften är snodd men jag tyckte den passade bra och jag har bytt lite ord.
Men så där känner jag mig ibland, jag blir anklagad för en det ena en det andra , ex inom innebandyn.
En del påstår att jag barar drar där det finns pengar, då kan jag upplyssa mershersmittarna att jag har tackat nej i år till minst två feta kontrakt, då snackar vi mycket pengar.
Jag håller på med innebandyn för att jag älskar innebandy och att man gör någon nytta.
Jag sitter inte här och lipar för vad folk tycker om mig och det skiter jag blanka fan i, men  trots att jag har visat  bra resultat så har jag inte blivit godkänd som det heter, eller kanske är så att man har blivit utsatt för jantelagen? Fan vet !
Dom som kallar sig experter påstår att det räcker att ha ett par bra spelare för att vinna div 3 eller 4a, jag köper inte det, skall man vinna en serie så måste man ha ett bra spel och goda grundförutsättningar. För det är ju så att det finns motståndare på andra sidan som vill vinna lika mycket som vi vill och har också ett par bra spelare.
Jag har ett riktigt bra praktexmpel i Barnarps IF som jag tränade för ett par år sen.
Jag tog dom då vi spelade i div 5.
Vi var inte på långa vägar ett bra lag, vi hamnade 5, 6a någonting första året.
Men det vi gjorde var att vi tränade som idioter första säsongen och fick ihop enheten.
Vi hade ett grundspel som vi trodde på stenhårt.
Året efter gick vi upp med endast en förlust, året därpå gick vi igenom serien obesegrade.
Jag känner att jag var delaktig i Barnarps framgång och vi hade en fin gemenskap, det betyder oerhört mycket för att lyckas.
Trots alla mina framgångar som jag har haft kommer jag aldrig att få något erkännande men det gör mig ingenting det heller, för resultat och tabeller ljuger aldrig det är något man kan vara helt säker  på !!!!!!

Postat av: Kurre

Det finns alltid idioter som tror dom vet allt .

Bra att du står på dig och lycka till med MIF .

2011-04-15 @ 08:21:04

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: