Är det inte det ena så är de det andra sa käringen som blödde näsblod !

Svenska indrottsmän och kvinnor är världsmästare på att skylla ifrån sig på en det ena en det andra.
Vi börjar med Malmö Redhawks.
Klubben har satsat och satsat och satsat för att nå Elitserien, man sparkar tränare och spelare till höger och vänster.
Nu var ioförsig tränaren klockren när han analyserade, att det berodde på att dom hade förlorat för många matcher.
Ja det hade ju vilken idiot som helst kunnat räkna ut.
Percy Nilsson har pumpat in pengar för att värva spelare men det har inte gått ändå.
Dom sparkade hemmasonen Jesper Mattsson mitt under säsongen varför vet jag inte men något skit var det med han.
Man undrar ju när skall Malmö nå Eliten, man har ju väntat ett antal år nu.
Och Malmös fans får nog vänta ett antal år till.
Man kan inte skylla ifrån sig på allt, oftast är det tränarna som får ta skiten, mitt råd till Malmö är att inte värva en massa avdankade så kallade stjärnor.
Satsa istället på ungdomar som har framtiden för sig ,låt framgången få ta tid.
Nu till dom svenska skidåkarna.
Visst ett guld och ett brons på herrsidan är bra det kan jag inte säga något om.
Men här kommer det en kalkon.
Valde fel skidor ? men hallå hur länge har ni åkt skidor igentligen? pinsamt att höra är vad det är.
Nästa kalkon .
Felvallat? men åter igen testar ni inte skidorna innan ni väljer vilket par ni skall åka på ?
Man kan ju undra vad dom skyller på nästa gång.
Är det kanske för djup snö? eller sitter dräkten för tajt, är mössan för stor.
Ja ni hör ju själva, inse att det handlar om individen i sista änden men kan inte bara skylla på allt.
Tänk om en innebandyspelare skulle säga så här, jag valde fel klubba bara för att han inte gjorde mål, det är samma sak som det här eländet.
Nej våra söta skidåkare får nog ta och ransaka sig själva istället det anser jag i alla fal.
Idag vilodag i morgon träninga med "Eleganterna "

Postat av: F. Wall

Grejen var ju att skidorna gick bra under testerna men att dom tog slut tidigare än dom andras. Som du kanske såg på herrarnas lopp så var ju tre svenskar med i täten i början men att dom fick staka sig ner för backar där dom andra gled. När det gäller Malmö så håller jag dock med och förövrigt så är innebandy inofficiell världsmästarsport när det gäller bortförklaringar.

2011-03-01 @ 13:55:12
Postat av: Blomman

Jag kan hålla med dig om det om innebandy, men jag tycker nog det gäller dom flesta svenska idrottarna.

Man hittar alltid ursäkter varför det går som det går.

2011-03-01 @ 21:11:28

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: