Tommy Salo är förlåten eller finns det hockey i Norge ?



Det var tur att jag inte skrev det här direkt efter straffläggningen för då hade jag varit ändå argare. Det här var det sämsta jag har sätt när det gäller vad ett Svenskt hockeylandslag har presterat.
Tommy Salo är förlåtetn och en annan pajas tar över Erik Ersberg, bedrövlig , ena kanskottet släpper han utanför sig.När jag stod i mål i hockey fick man lära sig glid ut skär av vikeln men han stod kvar, och självklart blev det mål.
Någon Norrman skyfflade in något i mitten, visst kanske lite skymd men varför titta på fel sida om skytten? Man kan fråga sig om han har spelat på någon högre nivå eller kommer han direkt från  HC Dalen ?, ja fan vet.
Det är klart att han har spelat högre upp en HC Dalen men hans agerande igår var allt annat en bra.
Men nu har jag sågat Ersberg färdigt nu till dom andra proppmätta spelarna, killar som tjänar miljoner åker ner till VM för att lattja lite, som dom spelade igår så såg det ut som ett gäng kompisar som träffades och lira lite kompishockey.
Jag anser att när man är utagen i landslaget så skall man göra allt för att nationens skall vinna, alla medel är tillåtna. Kolla jänkare och candadensare vilken jävla hjärta dom har dom vill vinna till varje pris.
Så ser det inte ut när svenskarna lirar.
Och jag tycker det är så lite över lag med våra landslag i olika idrotter, man vill inte borra ner huvudet och ta skiten för att vinna, man är nästan alltid sämst när det gäller att vara bäst.
Tittar man på matchen igår så åkte spelarna runt som prinsessor och småfiste lite, en go tackling det var tidigt i första perren, sen var det fan i mig som att tackla på en tårta, man stannade upp och fegade. Power Play var skitdåligt visst vi gjorde något mål men hade ju mängder med PP och det såg ut som HC Dalen lirade i det också  alltså skitdåligt.
Var va skotten ? hade Mårts sagt till skjut inte pöjkar för då kan det bli mål eller vad fan hade han sagt?
Nu är det Österike  på måndag , förlust där och jag fan lämnar landet det är något som är helt säkert.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: