Jag har fått jobb ! och nu blir vi världsmästare i hockey.

Jag har äntligen fått ett" riktigt" jobb på en fabrik som svetsare/robotsvetsare.
Och jag är så himla glad, med tanke på allt jävla elände som jag har gått igenom det här året så känns det underbart.
Visst det är en provanställning på två månader som kan ge visstidsanställning men i alla fall det är ett hederligt kneg.
Jag har ju varit så mycket sjukskriven efter sjukhusvistelse och operationer så man kan spy på eländet.
Men jag mår bättre nu fast det är jävligt bökigt, måste tejpas om var tredje dag till exempel i flera månader.
Får ta det så lugnt som jag kan här hemma så jag hinner läka ihop så mycket som möjligt innan jag skall börja jobba.
Har jag otur så får dom tappa mig på vätska igen det har dom gjort två ggr alla redan.
Företaget jag skall jobba på har ett gott rykte och det känns väldigt bra.
Jag har ju jobbat på en fabrik tidgare men det är 12 år sen jag höll i en svetspistol.
Jag fick göra ett svetsprov när jag var på intervjun, och det var nervöst men efter en stund så blev det hyffsat i alla fall så dom blev nöjda.
Jag tänker ge allt vad jag har för att dom skall tycka bra om mig och förlägga jobbet, tänk om man kunde får en fortsättning vad underbart det hade varit, men som sagt jag skall göra mitt absolut bästa.


Sverige vann mot USA i onsdags med 6-2 och i Aftonbladet stod det att dom krossade jänkarna.
Hmm för några dagar sen blev det förlust mot Norge, sug på den och man hade fullt upp med kalkon nationen Österike.
Visst det var väl bra att vinna mot USA så nu lär vi bli världsmästare på cupen.
Nej det blir vi inte det slutar som så många gånger förr att vi förlorar i kvarten eller semin och vi viker ner oss, men som jag har sagt tidgare , SÄMST NÄR DET GÄLLER.
Självklart så hoppas jag att vi vinner man är ju faktiskt Svensk och hejar på Sverige i alla lägen men allt för ofta blir vi slagna på nosen och gör den sämsta matchen i det viktigaste läget.
Men men vi får hoppas att det bär hela vägen, annars blir det på blogen,VAD VAR DET JAG SA !
Ha en bra helg mina vänner och GO SVERIGE GO!!!!!!


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: