Vuxenmobbing eller bara rent elak ?

När någorlunda vuxna ängnar sig åt vuxenmobbing då blir jag förbannad.
Jag läste någonstans att det var någon som kritiserade dom överviktiga i Bigest Looser.
Varför kan man undra ?
Är det för att man själv är så jävla perfekt så man måste sparka på dom som redan ligger ner eller är det att man bara vill vara jävligt elak.
Jag har själv varit en "tjockis" jag vägade 167 kilo och jag blev fruktansvärt deprimerad.
Nu idag väger jag 70 kilo och är stolt över att jag har gått ner 97 kilo på 7 år.
Men för den skull skulle jag aldrig mobba någon som är överviktig, oftast är det tragiska saker som gör att man går upp i vikt och när det väl rasar så rasar det ordenligt.
Jag tycker det är oerhört modigt att ställa upp i ett sådant program.
Tänk er själva att ställa sig nästan naken på vågar och visa hur mycket man väger och har gått ner.
Jag hoppas att dom som "mobbar" överviktiga  tänker till både en , två och tre gånger innan man häver ut sig en massa skit om kraftiga.
Jag kan tänka mig att dom flesta människor känner folk som är överviktiga och inte fan mobbar man dom i den innersta kretsen eller gör man ?
Jag känner både smala och kraftiga och jag ser inte ner på någon, jag har själv varit där.
Men man funderar ju på varför ser man ner på människor med övervikt?
Jag vet inte varför människor vill vara taskiga! men så är det överallt i samhället man vill ge sig sig på dom svaga.
Det räcker med att du är arbetslös så undrar en del vad det är för fel på dig.
Jag hoppas att dom som är överviktiga lyckas med sin kamp mot övervikten både i tv och dom som försöker hemma.
Kämpa på för det är många där ute som som vill er väl också.
Ha en bra vecka mina vänner !


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: