Upp och ner !

Då var det dags att blogga lite igen , jag har inga speciella ämnen men lite hockey och innebandy samt lite bokläsning har det blivit.
Julen är över och den flöt som den skulle med allt som sig bör.
Mycket folk och mycket julklappar och två små barn så tomten innfann sig också.
Min sjukdom är tyvär inte bättre men jag skall träffa läkaren och diskutera en hel del för medecinerna tar inte som dom skall.
Men jag hoppas ju att det skall bli bättre så klart.

HV ångar inte på i serien man är för tok för ojämn och har två jävligt usla målvakter det bjuds på tavlor i parti och minut och det kommer inte att bli något nytt SM Guld med dom två längst bak tyvär.

Bollnäs är med i toppen och jag tror att det kan bära hela vägen till GULD men man vet inte det kommer att bli väldigt tufft.

GAIS har värvat Peter Ijeh vilket inte sätter skräck i motståndarna ,sen går ju ryktet om Tobias Gran nu snackar vi en  riktigt bra spelare med attityd. Även Jeffery Obeyn som spelat i MFF men han känns inte riktigt lika het.
Viktigt var att vi får behålla Wanderson i alla fall till sommaren.
Melvan Celic är på väg bort och det är synd tycker jag han skulle ha väntat och mognat ett år till, men det är ju som det är.
Sen har dom värvat någon 20 åring från Kamelerna som jag inte vet så mycket om men han har tydligen gjort några mål i div 1.

På innebandynfronten går det bra vi ligger trea med alaget och med den tunna truppen vi har får jag vara nöjd, vi har chans på en andra plats men då måste vi vinna samtliga matcher samtidigt som 2an tappar och det gjorde dom i helgen så nu skiljer det 5 pinnar upp S/W som leder ser oerhört starka men vi har dom kvar att möta hemma så vi får se hur det går.
U laget ligger i mitten och varierar väldigt mycket förlust innan jul med 10-2 nu första segern efter jul 16-6 men det skiljer ju i ålder och kunnande  ibland har vi bra lag ibland mindre bra, men jag tycker att dom sköter sig ändå.

Nu tilll lite udda för att vara jag , hör och häpna jag läser en bok och den är snart utläst en bok på 500 sidor.
Den handlar om Slaget vid littel big Horn General Custers sista strid.
Tommy Eriksson som har skrivit boken har gjort ett kanonjobb det är mycket detaljerad .
Lika så om dom berörade personerna som hade en betydelse i kriget.
Jänkarnas historia om hur man behandlade indianerna är allt annat en vacker , dom skulle skämmas för vad dom har gjort.
Jag är i slutfasen nu och jag kommer att sakna den när jag har läst  klart , som alla vet vann indianerna just den striden men soldatena tog en gruvlig hämnd.
Har ni möjligheter att läsa boken gör det för den är värd att läsas.

Ha det gott mina vänner !



Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: