Love, Mattias, Peter !

Då har vi kommit hem från Stockholm och dopet är avklarat.
Han har fina namn tycker jag och dom passar bra ihop.
I kyrkan var det vackra psamlmer och Carros kusin sjöng en låt av Peter Lemarc , 5 fingrar tror jag den hette,hon var mycket duktig.
Sen blev det lite dramatik med ett ljus gick av och välte så det började brinna på tre ställen.
Men Carros mamma var snabbt framme och förhindrade att elden spred sig, för det hade ju varit för jävligt om kyrkan hade brunnit ner ha ha.
Love skötte sig perfekt i kyrkan inte ett pip men sen är han ju så duktig också.
Nu lär det väl dröja innan man träffar den sidan  av släkten man kan ju hoppas på ett bröllop tex .
Men Mattias är nog inte så lättflörtad när det gäller den biten ha ha.
Agnes  blev gudmor och en kompis till Matte blev gudfar och det var bra val tycker jag, men sen har man ett visst ansvar också.

Nu går vi över till SM slutspelet i hockey.
HV inledde med en klar förlust och det känns precis som förra året, det finns stor risk att man åker ut i fyra raka.
Och den stora anledningen är målvakterna som är en mindre katastrof.
Man är ju van med Stefan Livs orhört stabila målvaktspel men nu finns ju inte han längre ibland oss tyvär.
Larsson/Andersson är inga matchvinnare och det märks dom släpper lätta puckar förbi sig och då är det svårt att vinna matcher.
Men årets HV är inget GULD lag tycker jag,en del är gamla och trötta och en sån som Patrik Carsson är ju totalt oduglig, 1 mål på 55 omgångar som forward är bedrövligt han lär inte få förlängt kontrakt nästa år.
På tal på kontrakt så ryktas det om att ingen av målvakterna får det heller och ingen blir gladare en jag om så blir fallet.
Men det är ny match på tisdag och man kan ju hoppas att HV har fått sig en rejäl tillrätta visning så man skärper till sig.
Ha en bra vecka mina vänner !


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: